Antická střela |  | V
městě Atlantis byly tisíce těchto střel, ale většinu z nich Antikové
vzali s sebou zpět na Zem, když prchali před Wraithy. Umístili je do
Antické základny na Antarktidě, které později použil Jack, aby
zachránil Zemi před útokem Annubisovy flotily. |
Antický satelit |  | Těchto
satelitů bylo po celém Pegasusu tisíce, dokud je Wraithové všechny
nezničili. Zůstal pouze jeden nedaleko Atlantis. Satelit dokáže zničit
několik Wraithských lodí, pokud má dostatečnou energii pro udržení
štítu a zbraní. Když Wraithové poprvé útočili na Atlantis s 3
mateřskými loděmi, podařilo se satelitem zničit jednu loď. Zbylé dvě
ovšem hned v zápětí satelit zničily. |
Atlantis |  | Atlantis
je obrovské létající město Antiků. Má ten nejúčinnější štít, který
Antikové vynalezli. S tímto městem odletěli Antikové ze Země do galaxie
Pegasus, kde chtěli začít nový život. Postavili tam také hvězdné brány.
Antické město je nacpané všemožnými technologiemi. Toto město Antikové
opustili před 10 000 lety, když se nemohli ubránit proti Wraithům.
Potopili město na dno oceánu a odešli. |
Aurora |  | Aurora
je průzkumná loď vybavená mezihvězdným pohonem. Byla objevena, když
bylo zapojeno ZPM a Atlantis začal vysílat dálkový signál, který
naváděl Auroru zpět. Návrat by trval 42 milionů let. Aurora byla
vyslána na průzkumnou misi, kde by zjistili slabinu Wraithů. Aurora
našla slabinu ve Wraithské technologii. Aurora byla nakonec zničena
autodestrukcí, kterou nastavil Sheppard, aby zničil dva Wraithské
křižníky, které se blížily k Auroře. |
Detektor známek života |  | Tento
detektor je umístěn v centrální místnosti Atlantisu. Má dosah přes celé
město a ještě dál. Nejen, že dokáže odhalit známky života, ale také
rasu. Pozná například člověka od Wraitha a ukazuje jej odlišnou barvou.
Detektor dokáže odhalit i entitu v podobě energie (viz Skryt a hledán) |
Dial Home Device (DHD) [1. verze] |  | DHD
na Atlantis a v Puddle Jumperech je odlišné od ostatních. Je to deska s
39 symboly (38 + 1 výchozí symbol). Na Atlantis je součástí DHD i
ovládání energetického štítu na bráně. |
Dial Home Device (DHD) [2. verze] |  | Toto
DHD je stejné jako v galaxii Mléčná dráha, ale místo červeně svítí
modře. Krystal v DHD dodává bráně dostatečnou energii k otevření červí
díry do stejné galaxie. K otevření červí díry do jiné galaxie energie v
krystalu ovšem nestačí. DHD by mělo být poblíž každé brány. |
Holografický záznam |  | Tento
záznam našel dr. Beckett. V záznamu je příběh boje Antiků proti
Wraithům. Antikové postupně ztratili moc nad všemi planetami v galaxii
Pegasus, kromě Atlanticy, kde měli své město. |
Hvězdná brána (The StarGate [SG]) |  | Hvězdné
brány v galaxii Pegasus jsou vyspělejší než brány v Mléčné dráze. Mají
jiné symboly a zadávání adresy je rychlejší. Schevrony na bráně jsou
modré. Stejně jako brány v Mléčné dráze využívají stejného principu
transportu. Zadáte adresu, brána se otevře, projdete a brána se zavře.
Otevřená červí díra vydrží maximálně 38 minut. |
Hvězdná mapa |  | Tuto
trojrozměrnou hvězdnou mapu obsahoval hologram, který spustil dr.
Beckett. Mapa zobrazuje galaxii Pegasus, v ní všechny planety, které
kdy Antikové našli. Mapa je tvořená i jako animace. Planety, které se
dostaly do podrůčí Wraithů začaly červenat. |
Křeslo |  | Tímto
křeslem se dají ovládat zbraňové systémy antického města. V Atlantisu
je toto nejméně jedno. Na Antické základně na Zemi, odkud odletěli
Antikové se svým létajícím městem, zůstalo také jedno, kterým Jack
ovládal Antické střely, kterými zničil Annubisovu flotilu a tím
zachránil Zemi. |
Orion |  | Orion,
jak ji pojmenoval Sheppard, je sesterskou lodí Aurory. má učinné štíty,
hyperpohon a zbraně. Atlantis ji našla na planetě, kde lidé používali
antickou technologii. Přímo naproti bráně byla antická základna, která
je ovšem v sopce. Ta by podle McKaye měla do několika hodin vybuchnout.
Výbuch by zničil celý kontinent a planeta by se stala neobyvatelnou. To
se také nakonec stalo, ale McKay zprovoznil hyperpohon a štíty na
Orionu. V okamžiku, kdy sopka vybuchla zapnul štíty, které na plný
výkon vydrží jen 4,1 sekund, ale to je dost času na to, aby zapnul
hyperpohon a dostal se na oběžnou dráhu planety. |
Puddle Jumper |  | Puddle
Jumper je malé plavidlo, které pojmě asi půl tuctu plně ozbrojeného
personálu. Je určen pro cestování bránou. Má také učinné maskovací
zařízení, které ho zviditelní jak pro oči, tak i pro většinu senzorů. |
Puddle Jumper detektor |  | Tento
detektor je standartním vybavením každého Jumperu. Nedokáže ovšem
odhalit druh rasy. Tento detektor lze ovládat jen ten, kdo má gen
Antiků. Bez tohoto genu člověk nemůže plně využívat potenciál města
Atlantis. |
Transportní místnost |  | Tyto
místnosti expedice ze Země nejdřív používala jako sklady, ale zjistilo
se, že slouží jako transport do jiného patra nebo místa ve městě.
Transport funguje na stejném principu jako goa'uldské transportní kruhy. |
Zbraň na Wraithy |  | Tato
zbraň dokáže velmi účinně zlikvidovat vše, co se pohybuje na oběžné
dráze planety, na které je zbraň umístěna. Zbraň využívá jako zdroj
ZPM. Tým Atlantis chtěl zbraň získat, ale to hlídá Antička, který byla
potrestána a musela ochraňovat místní lidi. |
Zero Point Module (ZPM) |  | 3
tyto ZPM napájeli město Atlantis a udržovali štít, který chránil město.
Mají životnost minimálně 10 000 let. ZPM dodá bráně dostatečnou energii
k vytvoření červí díry do jiné galaxie. Na Zemi bylo několik těchto ZPM
a v galaxii Pegasus je blíže neurčené množství Zero Point Module. |
|